LBO Home IndoChina | About Us | To Advertise | Contact Us rss LBO Mobil rss rss rss rss rss
Australia won 2015 Cricket World Cup with a 7 wicket victory over New Zealand | Facebook to focus on three themes in 2015: Zuckerberg | Sri Lanka’s President Sirisena calls for a new thinking on Asian growth strategy | Sri Lanka to ease entry barriers for FDI: Ravi Karunanayake | Sri Lanka new rulers to get Chinese support | Sri Lanka sells $100mn of 5 year development bonds; rejects all bids at 2 and 3 years | Fitch affirms HSBC Sri Lanka branch at 'AAA(lka)'; outlook stable | Sri Lanka Freedom Party yet to decide a disciplinary action who participated pro-MR rally | Sri Lanka's President appoints a new law commission | Sri Lanka’s NDB-DFCC merger awaiting new regime’s go ahead | Ultra small computer by Intel; first look in Sri Lanka | Sri Lanka's micro-finance sector to access CRIB through a new regulation | Sri Lanka to get Chinese funded hospital for kidney patients; China to support SL on alleged human rights issues | Sri Lanka Siyapatha Finance PLC rated 'A(lka)' with a stable outlook : Rating agency | Sri Lanka’s AMW Capital Leasing and Finance upgraded to 'BBB+(lka)' : Fitch Ratings                                          
Sun, 29 March 2015 22:41:30
Propaganda authorities take over Beijing papers
04 Sep, 2011 14:21:56
BEIJING, September 4, 2011 (AFP) - China's propaganda authorities have placed two of Beijing's most popular and colourful newspapers under new management, state press said, in a move decried by critics as an effort to censor the news.
Beijing's Communist Party-run media authorities have taken over at the helm of the popular "Beijing News" and the "Beijing Times," the government-run Qianlong website reported late Saturday.

Both papers routinely run stories critical of local governments around China, as well as articles that defy edicts issued by the party's propaganda bureau ordering media to show Chinese society in a positive light.

Both began publishing about a decade ago and gained widespread popularity for their colourful stories and advertisements.

The move was aimed at bringing the two papers under the control of local management and reining in an advertising war between the publications, the report said. The two papers may be merged into one, it added.

The Beijing News was formerly a joint undertaking between the Guangming Daily Group and the Southern Daily Group, arguably China's most daring newspaper publisher.

The Beijing Times was run by the People's Daily Group, whose flagship People's Daily is the official Communist Party mouthpiece.

Officials and journalists at both papers refused to comment on the takeover when contacted by AFP on Sunday.

But Internet postings on the move were critical.

"Two Beijing newspapers have been downgraded, their style of daring to speak out has been seriously hampered," a user named brkchinese wrote on the microblogging site Twitter.

Aboluowang, another Twitter user, wrote: "The Beijing government has taken over the two capital publications that have dared to speak out ... it looks like the gagging of public opinion in the capital has been stepped up."

The Chinese government strictly censors the country's newspapers, broadcast media and the Internet, blocking any information it considers sensitive.

Controls have been further tightened by a heavy clampdown on dissent, with a number of prominent lawyers and activists detained amid official fears that recent uprisings in the Arab world could spark similar movements in China.
Your Comment
Your Name/Handle
Your Email (Your email will not be displayed)
Your Email
Receivers Email
Your Comment